Senarai top 10 band Moden Metalcore/Post-Hardcore Malaysia Yang Perlu Anda Tahu

Senarai top 10 band Moden Metalcore/Post-Hardcore Malaysia Yang Perlu Anda Tahu:

1.Massacre Conspiracy:

14277785789_ccb4ef9a9e_z

Band yang masih popular sehingga sekarang dengan membawakan genre Melodic Metalcore.Kalau korang perasan,vokalis dia sama je suara seperti vokalis band Miss May I.Band ini telah banyak menang anugerah dan telah dijemput untuk membuat persembahan,jika anda pernah lihat,Ash,selaku vokalis telah melakukan persembahan bersama band Oh Chentaku sempena show VERSUS Tv9.kalau korang tak percaya korang klik link sebelah ni–>https://www.youtube.com/watch?v=GhYaiVF5yTM
Bagi aku inilah band yang paling berbakat setakat ini.

2.I,Revival:

914105_697408793610299_621688403_o

Band ini terkenal dengan genre Metalcore/Post-Harcore.Korang dengar lagu mereka yang bertajuk ‘Familiar Ground’ ft Ash Massacre Conspiracy mesti korang minat punyelah.Screamer terbaik,Vokalis terbaik,riff dan solo gitar pun tidak mengecewekan.

3.Maddthelin:

1381161244_maddthelin_photo

Salah satunya band Malaysia yang mempunyai vokalis perempuan iaitu Yasmin Matthews.Gaya Post-Hardcore yang menarik.Korang dengar lagu ‘Forfeit’ confirm anda akan lupakan Siti Nurhaliza,,haha,Maybe kot..Band ini pernah juga membuat persembahan akustik di rancangan Tv9 Nasi Lemak Kopi O dengan membawakan lagu Forfeit versi akustik.

4.The Padangs:

b6e19f50b2e33c8b5430ffb4bd8703e1

Band yang agak brutal dengan lagu bertajuk ‘Rise’.Band Melodic Metalcore ini telah pun berganding bahu dengan Noh Huja untuk menyanyi kan lagu ‘Mana Mungkin’.Bagi aku,diorang kene ade backup vokalist barulah bandnye menjadi mantap sikit.

5.Love Me Butch:

Love Me Butch

kalau korang nak dengar lagu LMB,dengar lah lagu ‘In Honor And Gratitude’.Memang terbaiklah.Memang Post-Hardcore yang asli punye.Vokalisnya memang mantap walaupun tidak ber-scream sangat.

6.Naratu:

dd6a_2

Vokalis yang tetap bertenaga.Lagu dalam bahasa melayu,memang mengekalkan tradisi melayu betul lah band ni.haha.Apa2 pon lagu nye memang terbaik!

7.Ballad For Layla:

image

Great scream great clean vocal!
Thumbs Up!Awesome riff korang patot dengar dan rasa!

8.Dial M For Murder:

maxresdefault

Good vokalist.Good song and just keep roll your head hearing their song.

9.Tres Empere:

Tres-Empre

Band ini sama je seperti Oh Chentaku,emo jugak kot.Tapi boleh tahan power jugak

10.Sekumpulan Orang Gila:

SOG

SOG boleh dikelaskan dengan genre Post-Hardcore.Terbaik lahh SOG!Kalau korang layan lagu diorang,Confirm xkan pernah rase mengantuk!

Terima Kasih kerana baca artikel ini dan Stay Metal kawan2!Jgn lupa utk komen \m/

JANGAN LUPA UNTUK LIKE PAGE
FACEBOOK KAMI: www.facebook.com/profile.php?id=464022777064409

Kami akan update lagu baru atau info tentang band2 tempatan Malaysia

6 thoughts on “Senarai top 10 band Moden Metalcore/Post-Hardcore Malaysia Yang Perlu Anda Tahu

  1. aq rasa tres empre merupakan LMB yg diberi nafas baru. suara hampir sama. pada aq, oh chentaku x layak msok dalam list sbb dorg starting dgn genre emo. skg ni bru nak masok2 sikit2 emo. yg layak gantikan die adelah ballad for layla

    Like

  2. bagi aku Incarnation adalah the best metalcore band dalam Malaysia ni. walaupun diorang tua. MC16 kalau dgr lagu-lagu dia, semua style lebih kurang sama je. Begitu juga dengan Tres Empre dan LMB. Tapi aku tak nafikan band-band ni semua tight

    Like

Leave a comment